Usuwanie wgnieceń bez lakierowania Żywiec

Usuwanie Wgnieceń Bez Lakierowania

Usuwanie wgnieceń samochodowych po kolizjach, wandalizmach, gradobiciu
Strona Główna » Technologia

Technologia

Metody naprawy

Pierwsza metoda usuwania wgnieceń bez lakierowania to masowanie blachy za pomocą narzędzi specjalnie do tego celu wykonanych z odpowiednich gatunków stali, narzędzia te potocznie nazywa się heblami. Nazwa "hebel" pochodzi z języka niemieckiego i w tłumaczeniu znaczy "dźwignia". Naprawa jest metodą inwazyjną i polega na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. Podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, ale musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.

Druga metoda, tzw. "na klej", jest bezinwazyjną metodą usuwania wgnieceń samochodowych bez lakierowania i polega na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych dla hebli miejscach lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody pierwszej.

Elementy technologii

Najważniejszym elementem obu technik jest człowiek to właśnie od jego umiejętności i doświadczenia w technice usuwania wgnieceń zależy, jak dokładnie i sprawnie zostanie przeprowadzona naprawa. Kwalifikacje i doświadczenie są w tym procesie bardzo ważne.Kolejnym ważnym elementem naprawy jest światło. Stosuje się tu lampy o specyficznych właściwościach świetlnych.

Narodziny technologii

Technologia ta narodziła około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało jakoś usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii.

USA, Europa, Polska

W 1983 roku w Stanach Zjednoczonych powstała firma Dent Wizard, która jest obecnie największą na świecie firmą świadczącą usługi usuwania wgnieceń i zatrudniającą ok. 1400 pracowników (stan na rok 2008) i działającą na terenach obu Ameryk i Europy. W połowie lat 90. w Niemczech powstały pierwsze firmy zajmujące się tą technologią, głównie oferujące swe usługi ubezpieczycielom, którzy zawsze szukają metod jak najtańszego usunięcia szkód, które w przypadku gradobicia w miejskich aglomeracjach liczone są nawet w milionach.

W Polsce metoda pojawiła się stosunkowo niedawno. Początki nowego wieku to również początki tej technologii w Polsce, która przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych i Niemiec.

Zalety usuwania wgnieceń samochodowych bez lakierowania

  • Oszczędność pieniędzy,
  • Oszczędność czasu,
  • Wyeliminowanie konieczności szpachlowania i lakierowania,
  • Auto po naprawie wygląda tak samo jak przed uszkodzeniem w związku z czym nie traci na wartości.
powrót
strzałka do góry